I moved my atelier to St. Amant de Montmoreau, France in May 2021 where I will continue my work with sculptural furniture and sculptures. Chairs are still upcycled in Amsterdam by Atelier Moussa Seydi. He made 50 chairs for my atelier in the serie “ Enough Chairs” and now has started his own collection.

Instagram: moussaseydiart
Mail: moussaseydi.art.design@gmail.com

Van jongs af aan liep ik door de bossen en verwonderde me over de vreemde schoonheid die samen gaat met het verval in de herfst en het onstuitbare nieuwe leven in de lente. En ik herinner me , als de dag van vandaag, de meubelfabriek van mijn grootvader waar de geur van hout en machines hing.

Op 54 jarige leeftijd besloot ik het roer om te gooien van mijn werkend bestaan en begon een atelier. Sindsdien werk ik met meubels die hun waarde verloren en met het hout, afkomstig van gevallen bomen.

In mijn werk probeer ik uit te drukken dat alles voorbij gaat. Alle strukturen zijn instabiel.

Geleidelijk wordt duidelijk dat de tijd niet rimpelloos verglijdt en dat er waarde schuilt in datgene wat oud, versleten of afgeschreven is. Juist daar zit een begin, er valt licht door een breuklijn, er ontstaat ruimte.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Stoelen en tafels worden afgeschreven, raken uit de mode of versleten. Ik tracht ze weer bezieling te geven door ze in contact te brengen met hun oorsprong, de natuur, de boom.

Door de transitie die ze doormaken worden ze opnieuw aantrekkelijk, maar anders dan vroeger. Ze laten zien dat zware dingen licht gemaakt kunnen worden, ze illustreren de draaglijkheid van het bestaan en de verborgen schoonheid die ligt besloten in verval en imperfectie.

Bomen worden geveld of vallen om. Bossen bestaan nauwelijks meer, er zijn vooral plantages. Hout is en blijft levend materiaal, uiterst waardevol en zeer geschikt om te sculpturen. Het is een voorrecht om hiermee te kunnen werken en een manier te vinden om de waarde ervan te benadrukken. Ik probeer dat in mijn sculpturen te benadrukken door ze te vormen naar de natuur.

All my life I looked at trees, wood, chairs and tables. In my youth I used to walk in the woods and noticed the changing of the seasons, the strange beauty of decay in autumn and the beginning of life in spring.

I remember the factory of my grandfather where oak furniture was produced and the smell of wood never left me. At the age of 54 it was time for a change in my working life. I started my atelier and worked with wood from the forests and furniture , found in the streets.

In my work I am trying to express that all things must pass, all structures are instable. Time does not go by without leaving a mark and that’s where true value can be found. That what seems to be useless, what’s been thrown away and old is a starting point for my work.

”There is a crack in everything, that’s where the light comes in.”

Chairs and tables can be valued again, even when trends and styles seem to go on. I try to enlighten them by sculpturing,  bringing them in touch with their origin, nature, a tree. 

And again, they are attractive but in a very different way, now illustrating the lightness of being and the hidden beauty that lies in decay and imperfection.

Trees are being cut down, forests are rare. I feel privileged to be able to work with wood. It is a living and extremely precious material and I try to express its value in shapes and forms which are inspired by nature itself.

Liability

All my furniture is designed as a work of art and is sold as such. The orderer is expected to regard these products as works of art. When these works of art are used as functional objects, they shall not be subject to the usual requirements of a functional object. I, therefore, do not accept any liability arising from any use of these products other than as works of art.